Термінові кроки для водія, якщо ви влетіли в яму, але не бажаєте «влетіти» на гр

Відповісти
Аватар користувача
adas61
Администратор
Администратор
Повідомлень: 16877
З нами з: 14 листопада 2011, 22:09

Термінові кроки для водія, якщо ви влетіли в яму, але не бажаєте «влетіти» на гр

Повідомлення: # 44824Повідомлення adas61
20 березня 2018, 01:51

Термінові кроки для водія, якщо ви влетіли в яму, але не бажаєте «влетіти» на гроші за ремонт авто

Не вдаючись до розповіді про стан доріг в Україні (вони в нас найкращі), одразу розглянемо питання по суті справи.

На сьогоднішній день місцевими судами України активно задовольняються позови громадян до державних та комунальних підприємств – утримувачів автомобільних доріг про відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої пошкодженням автомобіля у наслідок наїзду на незакріплений каналізаційний люк, вирізані ями, вибоїни і т.д.

Разом з тим, після того як напротязі року-двух позов розглядається судом першої та апеляційної інстанції, існує різна судова практика касаційних судів, які в багатьох випадках скасовують попередні рішення про стягнення коштів з автодорів та направляють справу на новий розгляд в суд першої інстанції.

Так у грудні 2014 року громадянин звернувся до суду із позовом до служби автомобільних доріг Одеської області про відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої в наслідок ДТП, причиною якої стала вибоїна на автодорозі «Одеса — Білгород-Дністровський — Монаши».

У жовтні 2015 року Рішенням Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області (справа №495/9446/14-ц) позовні вимоги задоволено: стягнуто з служби автомобільних доріг Одеської області на користь позивача майнову шкоду в розмірі 100 065 грн 28 коп. та стягнуто моральну шкоду в розмірі 30 000 грн.


Ухвалою апеляційного суду Одеської області від 23 березня 2016 року рішення Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області залишено без змін.

Ухвалою касаційного суду в листопаді 2016 року всі попередні рішення було скасовано, а справу направлено на новий розгляд, яка, станом на сьогодні, ще так і не розглянута.

Таким чином, за три роки судових процесів громадянин так і не зміг отримати компенсацію за ремонт автомобіля.

Для того щоб не стати на роки заручником судових процесів, потрібно виконати першочергові термінові дії одразу після ДТП.

ПАМЯТАЙТЕ: наїзд на незакріплений люк, вибоїну, що спричинило ушкодження вашому авто — це також ДТП, через що алгоритм дій, за деякими винятками, майже аналогічний класичним діям при ДТП за участі автомобілів:

1. Зупиніться, забезпечте безпеку руху, шляхом виставлення знаків аварійної зупинки, та викликайте патрульну поліцію.

НАЙВАЖЛИВІШЕ в справах про завдання шкоди автомобілю внаслідок пошкоджень на дорозі – зібрання доказів того, що пошкодження спричинені саме пошкодженнями,які наявні на дорожньому полотні.

2. До приїзду поліцейських зафіксуйте дорожню обстановку, пошкодження полотна та ушкодження автомобіля на фото та відео засоби.

3. Зупиніть свідків ДТП, запишіть їх данні та номера телефонів.

4. По приїзду патрульних, вимагайте складення на місці ДТП Акта обстеження ділянки вулично-шляхової мережі в якому зафіксуйте всі пошкодження дорожнього полотна, що спричинило ДТП, а також обстановку на місці ДТП (відсутність освітлення, попереджаючих знаків тощо) та завдані ушкодження вашому автомобілю.

Так рішенням Солом’янського районного суду м. Києва від 31 травня 2017 року 760/9273/16-ц стягнуто з Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом’янського району м. Києва» на користь власника автомобіля в порядку відшкодування матеріальної шкоди 37 891,68 гривень.

Як вбачається з Рішення суду, доказом вини відповідача став Акт обстеження ділянки вулично-шляхової мережі, складений поліцейськими на місці ДТП з якого вбачається, що експлуатаційний стан обстеженої ділянки не відповідає вимогам державних стандартів безпеки дорожнього руху, оскільки покриття проїзної частини має вибоїну навколо люка, розміром 1,10 на 1,00 м, при цьому огородження місця проведення дорожніх робіт відсутнє.

ВАЖЛИВО: наполягайте на максимально детальному опису пошкодження дорожнього полотна (ширина, глибина, висота, діаметр), оскільки, згідно вимог ДСТУ, саме від розмірів вибоїни залежить недопустимість її знаходження на дорозі (ДСТУ передбачає ще й пошкодження в межах норми).

5. По приїзду патрульних поліцейських, зазначте, що ви бажаєте написати заяву про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 140 КУпАП.

ВАЖЛИВО: частиною 4 статті 140 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність відповідальних службових осіб за порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт, що спричинили створення аварійної обстановки або пошкодження транспортних засобів, вантажів, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна.

До заяви обов’язково долучіть копію складених Актів поліцейських.

В подальшому, за умови належного виконання своїх посадових обов’язків, працівниками патрульної поліції буде здійснено запит щодо того, хто є відповідальною службовою особою, та складено протокол за ч. 4 статті 140 КУпАП, після чого направлено для розгляду до суду.

У приведеному на початку цієї статті рішенні касаційного суду, суд скасував попередні рішення на користь потерпілого з підстав того, що суди першої та апеляційної інстанції не перевірили та не зазначили, якими доказами підтверджується факт протиправності поведінки служби автомобільних доріг, а саме — не було складено протокол та не винесено судом рішення за ст.140 КУпАП, яке встановило би винну посадову особу такого підприємтсва.

Будучи відвертими, станом на перше липня 2017 року, за результатами розгляду справ про притягнення посадових осіб автодорів до відповідальності за частиною 4 статті 140 КУпАП у двадцяти найновіших судових рішеннях різних судів України справи були закритті без встановлення винних посадових осіб.

Разом з тим, зауважимо, що в іншому рішенні Вищого спеціалізованого суду України по справі №760/8191/15-ц судом було відхилено доводи представника комунального підприємства – утримувача доріг про відсутність постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.140 КУпАП посадової особи, відповідальної за утримання дороги.

Таким чином, на сьогодні існує різна неврегульована судова практика касаційних судів, що створює потенційну загрозу того, що, вигравши суди першої та апеляційної інстанції, касаційним судом буде скасовано ці рішення, а справу буде направлено на новий розгляд.

Картинки по запросу стан доріг

В подальшому, алгоритм ваших дій майже аналогічний діям при класичному ДТП

6. Невідкладно на місці ДТП здійсніть повідомлення про страховий випадок на гарячу лінію вашої страхової.

Залежно від того, який ви маєте страховий поліс, страхова компанія повинна розглянути питання щодо виплати вам страхового відшкодування.

ПАМЯТАЙТЕ: ви маєте право звернення до суду з позовом про відшкодування збитків з винної сторони, навіть за умови того, що ви не звертались до страхової компанії, проте, в багатьох випадках, отримати страхове відшкодування від страхової значно реальніше ніж стягнути кошти через суд з винних осіб. Дане правило застосовується і при класичних ДТП за участі декількох водіїв.

7. Проведення оцінки вартості відновлювального ремонту автомобіля.

Найкраще — це провести автотоварознавче дослідження експертом. У цьому випадку, у суду не буде виникати сумнівів щодо завищення розміру завданої шкоди.

8. Звернення до суду з позовом про відшкодування матеріальної та моральної шкоди.

Пам’ятайте, що судова практика в спорах про стягнення матеріальної шкоди з автодоріг – різниться, проте переважна більшість судів першої інстанції задовольняють такі позови. Разом з тим, існує практика судів із відмови у задоволенні позову з підстав недостатньої доведеності доказами того, що пошкодження авто було спричинено саме в наслідок пошкодженням дорожнього полотна, через що водій повинен максимально зафіксувати обставини ДТП після його вчинення на місці пригоди.

Хочемо відмітити, що справи про відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої в наслідок пошкоджень дорожнього полотна, на порядок складніші від справ при класичному ДТП декількох авто. Це зумовлено тим, в першу чергу, що вину посадових осіб, які відповідальні за утримання ділянки дороги, важче встановити, ніж вину іншого учасника ДТП – водія при класичних ДТП.

У разі якщо ж ви вже потрапили в таку ситуацію і автомобіль зазнав значних ушкоджень, не гайте часу — звертайтесь до юристів за кваліфікованою допомогою.

Автор консультації: управляючий партнер юридичної фірми «Брати Федорови» — Федоровий Дмитро Сергійович


https://antikor.com.ua/articles/227219- ... a_remont_a
Зображення

Аватар користувача
adas61
Администратор
Администратор
Повідомлень: 16877
З нами з: 14 листопада 2011, 22:09

Re: Термінові кроки для водія, якщо ви влетіли в яму, але не бажаєте «влетіти» на гр

Повідомлення: # 45431Повідомлення adas61
03 червня 2018, 00:13

Кто заплатит за аварии на битых дорогах: Верховный суд дал заключение

Украинские водители не должны платить за неисправность отечественных дорог или их изъяны. Материальная ответственность за состояние полотна возлагается на соответствующие органы и структуры, у которых они находятся на балансе — постановила Большая палата Верховного суда, рассматривая дело №373/1281/16-ц. Она обязала горсовет возместить ущерб, нанесенный автомобилю во время аварии по вине дорожного полотна.

В данном случае речь шла о Переяслав-Хмельницком городском совете и о возмещении за ремонт Renault Lodgy 38,4 тыс. грн.

«Очень логичное постановление, которое раз и навсегда расставляет все по своим местам: за кем официально закреплен тот или иной участок дороги — тот и должен возмещать ущерб, который был нанесен автомобилю или человеку из-за его неисправности (им непосредственно или страховым компаниям, если те раньше провели выплаты пострадавшим). То есть ответственность несет ни Укравтодор, ни какая-то еще обслуживающая компания, а фактический владелец. Он должен поддерживать дорогу в адекватном состоянии и платить, если не делает этого. Все четко и понятно», — прокомментировал UBR.ua ситуацию старший партнер адвокатской компании «Кравец и партнеры» Ростислав Кравец.

ДТП из-за плохих дорог — очень распространенное явление в Украине. Страдают и машины, и люди в ходе аварий. Чаще всего водители несут все убытки на себе, реже — платят страховые компании. Далеко не все украинские авто застрахованы на текущий момент.

«Чаще всего судебные процессы о взыскании материального ущерба, нанесенного в ходе ДТП, ведут люди. Именно они обычно судятся с местными властями. Куда реже иски подают страховые компании, оплатившие починку машин своих клиентов (в рамках регрессных требований)», — рассказал UBR.ua управляющий партнер ЮФ «Можаев и партнеры» Михаил Можаев.

Юристы рассказывают, что люди достаточно часто выигрывают судебные иски о взыскании ущерба. Однако это вовсе не значит, что они всегда получают присужденные им суммы. Денег можно дожидаться годами, а можно и вовсе не получить даже при наличии соответствующего постановления суда.

«Причины могут быть самые разные. Например, Госказначейство может тормозить платежи на тот или иной регион. Или в бюджете города или области может не быть соответствующей статьи расходов — на судебные выплаты (и, кстати, по этой причине возмещение тормозится чаще всего). Деньги у города могут быть, но если статью расходов не утвердили, то местные руководители не могут разрешить выплату, поскольку по факту допустят нецелевое использование средств. Фактически это должностное преступление, за которое чиновника при первой возможности накажет Прокуратура или Контрольно-ревизионное управление. Это все понимают, и не хотят подставляться лишний раз», — отметил Можаев.

https://antikor.com.ua/articles/240217- ... kljuchenie
Зображення

Відповісти

Повернутись до “Правовые вопросы”