Паркування по-новому: як будуть карати порушників

Відповісти
Аватар користувача
adas61
Администратор
Администратор
Повідомлень: 16893
З нами з: 14 листопада 2011, 22:09

Паркування по-новому: як будуть карати порушників

Повідомлення: # 44198Повідомлення adas61
22 січня 2018, 16:39

Паркування по-новому: як будуть карати порушників і як автовласники зможуть захистити свої права

21 грудня 2017 року парламент ухвалив закон №5364 про реформування сфери паркування. Незабаром його підпише президент.

Якщо це станеться, а скоріше за все, саме так і буде, з другого півріччя 2018 року близько 15 мільйонів водіїв і 10 мільйонів автовласників будуть жити уже за новими правилами. Крім врегулювання правил паркування, зупинки та стоянки, закон удосконалює механізм притягнення до адміністративної відповідальності власників автівок.

Павло Фролов, співавтор закону №5364, написавна сторінках Економічної правди своєрідну інструкцію для всіх учасників даної сфери: водіїв, автовласників, поліцейських та інспекторів паркування.

Як будуть карати

У сфері безпеки дорожнього руху та паркування будуть діяти три режими притягнення до адміністративної відповідальності.

Перший — "старий" режим. Він передбачає контакт поліцейського та порушника, перевірку посвідчення водія, технічного паспорта, складання постанови про притягнення до відповідальності прямо на місці вчинення порушення.

Другий — автоматичний режим. Він передбачає фіксацію шести видів правопорушень стаціонарними камерами, які можуть бути встановлені на шляхопроводах, стовпах і навіть на громадському транспорті.

Інформація з камер надходитиме до центрів обробки інформації, де за результатами візуальної перевірки поліцейські, за допомогою електронного цифрового підпису, будуть так само складати постанову.

При фіксації правопорушень у такому випдаку з порушника спочатку стягуються штрафні бали, яких вистачає на три порушення. А потім уже грошові штрафи.

Третій — режим фотозйомки або відеозапису. Він передбачає фіксацію трьох видів порушень у ручному режимі технічними засобами у спеціальній захищеній програмі, яка автоматично відображатиме дату, час, координати місця порушення.

У цьому режимі зможуть працювати поліцейські та уповноважені від міста інспектори з паркування. Списання штрафних балів не передбачене — одразу буде накладатися грошовий штраф. Саме цей режим є новелою закону №5364.

При фіксації порушень в автоматичному режимі та в режимі фотозйомки не буде особистого спілкування поліцейського з порушником, а покараний заочно буде власник авто.

Як захистити свої права власнику авто

Звісно, багато людей буде стикатися із ситуацією, коли людина, яка давно продала свій автомобіль, наприклад, за довіреністю, може почати отримувати "листи щастя" за "того хлопця". Можна буде лише уявити ступінь обурення цієї людини.

Насправді ж причин для надмірного хвилювання нема. Можна вибрати два варіанти поведінки.

Перший — пасивний. У разі несплати штрафів протягом 30 днів відповідна постанова буде спрямована до виконавчої служби для примусового виконання. Далі транспортний засіб буде заарештовано і затримано на першому ж із 70 постів поліції, обладнаних радаром "Рубіж" або його аналогом.

Для повернення автомобіля необхідно буде погасити усі штрафи в подвійному розмірі. Це змушений буде робити водій, який користується автомобілем. При цьому стрес для нього буде гарантований, запланована поїздка зірветься, фінансові втрати та втрати часу матимуть серйозний виховний ефект.

Другий — активний. Розшукати користувача і попередити його про необхідність сплатити штраф, а також попросити його переоформити авто на себе або внести відомості про належного користувача до реєстру власників транспортних засобів.

Якщо це не працює, є ще один варіант — крайній захід — звернутися до нотаріуса і скасувати видану раніше довіреність, а потім надати до поліції або найближчого сервісного центру МВС заяву про втрату номерних знаків "свого" автомобіля. Номерні знаки потраплять до бази розшуку і на найближчому посту поліції автомобіль буде затриманий.

Право володіння, користування і розпорядження транспортним засобом у такому випадку повернуть офіційному власнику, прізвище якого надруковане у технічному паспорті. Без згоди власника повернути право на авто користувачу буде складно. Доведеться домовлятися з власником або подавати позов до суду.

Як захистити свої права невласнику

Як бачимо, водій-невласник може втратити свої права на автомобіль, тож йому слід подбати про завчасне переоформлення права власності на себе. Якщо цей варіант не підходить, необхідно розшукати власника і за його згодою внести відомості про себе як про належного користувача до реєстру власників.

Закон передбачає створення сайту з інформацією про всі випадки заочного притягнення до відповідальності. На ньому можна буде ознайомитися з постановою про притягнення до відповідальності, матеріалами фіксації обставин порушення, квитанцією з реквізитами для сплати штрафу.

Планується, що ключем доступу до цього електронного кабінету власника чи користувача відповідного транспортного засобу буде збіг державного номера автомобіля та номера свідоцтва про його реєстрацію — технічного паспорта.

Крім цього, власнику і невласнику авто необхідно звернутися до сервісних центрів МВС і надати номер телефону або адресу електронної пошти для отримання безкоштовних повідомлень про випадки фіксації правопорушень в автоматичному режимі та режимі фотозйомки.

Про евакуацію

Зараз евакуація можлива у випадку, якщо автомобіль "суттєво перешкоджає дорожньому руху". Рішення про "суттєво" чи "несуттєво" ухвалює поліцейський.

Закон, яки зараз на підписі у президента, затверджує 17 конкретних випадків евакуації. Ніяких оціночних суджень при встановленні наявності підстав для евакуації більше не буде. Крім поліцейських, право проводити евакуацію отримають інспектори з паркування, а обставини евакуації будуть обов’язково фіксуватися на фото чи відео.


Про парковки

Паркувальних майданчиків у великих містах не вистачає. Транспортна інфраструктура нерозвинена, коштів на побудову паркінгів у державному та місцевих бюджетах нема. Автомобілі, залишені під знаком "зупинка заборонена", ускладнюють і без того непросту ситуацію із заторами.

Залучити інвестиційні кошти на серйозні проекти до ухвалення закону було неможливо — був відсутній механізм повернення коштів. В автомобілістів не було ніякого сенсу користуватися платними паркувальними майданчиками, адже можна було безкарно залишити автомобіль під знаком "зупинка заборонена".

Притягнути до відповідальності за неоплату послуг платного паркування у правій смузі проїзної частини теж майже неможливо — у паркувальників нема повноважень перевіряти посвідчення водія для оформлення протоколу.

Про майже повну відсутність відповідальності за порушення правил паркування свідчить хоча б той факт, що в середньому у 2016 році сумарно у всіх населених https://antikor.com.ua/articles/216270- ... voji_prava
Зображення

Відповісти

Повернутись до “Правовые вопросы”